|
|
|
|
|
Pierwszy sukces w Konkursie
Ojczyzny Polszczyzny
Uczniowie z klas piątych i szóstych wzięli udział w
Ogólnopolskim Konkursie Ojczyzny Polszczyzny, którego
pomysłodawcą i organizatorem jest Stowarzyszenie Ojczyzny
Polszczyzny. W pisemnym etapie udział wzięło 14 uczniów. Ich
zadaniem było rozwiązanie testu oraz napisanie wypracowania na
temat : Wtedy, zupełnie niespodziewanie, niebo pokryło się
ciężkimi chmurami, zagrzmiało i lunął deszcz. Napisz opowiadanie
o wydarzeniach, w trakcie których tak nagle załamała się pogoda.
Za część pisemną uczeń mógł otrzymać maksymalnie 40 punktów. Do
drugiej części konkursu Szkolna Komisja Konkursowa w składzie :
wicedyrektor – p. Danuta Kuc, p. Renata Frach zakwalifikowała 10
uczniów. Uczestnicy konkursu musieli zmierzyć się z trudnym
zadaniem : w 3-4 minutowym wystąpieniu musieli opowiedzieć o
przygodzie, która wydarzyła się podczas deszczowej aury. O
przejściu do II etapu konkursu decydowała łączna liczba punktów
z części pisemnej i ustnej.
Nasi uczniowie osiągnęli następujące wyniki:
1. Oliwia Ciesielska 44/50 pkt.
2. Kacper Kęsy 41/50 pkt.
3. Anna Brząkała 41/50 pkt.
4. Julia Płomińska 38/50 pkt.
5. Kinga Wysocka 35/50 pkt.
6. Daria Gajda 35/50 pkt.
7. Nikodem Podsiadły 34/50 pkt.
8. Filip Anszperger 32/50 pkt.
9. Natalia Frach 30/50 pkt.
10. Kinga Karasińska 29/50 pkt.
11. Dominika Bojanowska 20/40 (nie została zakwalifikowana do
części ustnej konkursu)
12. Oliwia Nocoń 18/40 (nie została zakwalifikowana do części
ustnej konkursu)
13. Aleksandra Alama 17/40 (nie została zakwalifikowana do
części ustnej konkursu)
14. Jakub Mrozowicz 11/40 (nie został zakwalifikowany do części
ustnej konkursu)
31 marca dotarła do nas wiadomość, że aż sześcioro uczniów
zakwalifikowało się do rejonowego etapu konkursu. Już 8 maja
2014 roku w Wojewódzkim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli
odbędzie się II etap Konkursu Ojczyzny Polszczyzny. Cieszymy się
z pierwszego sukcesu naszych zdolnych uczniów, ale po cichu
liczymy na więcej, no bo przecież apetyt rośnie w miarę
jedzenia.
Renata Frach
|
|
|
|
|
|
|
|