|
|
|
|
|
X edycja Szkolnego
Konkursu Wiedzy o Unii Europejskiej
W dniu 28 lutego 2012 r. odbyła się X edycja Szkolnego Konkursu
Wiedzy o Unii Europejskiej. Uczestniczyło w niej 5 trzyosobowych
zespołów uczniowskich z klas szóstych.
W związku z tym iż tematyka dotycząca Unii Europejskiej w
znacznym stopniu wykraczała poza program nauczania historii dla
klasy VI, uczniowie do konkursu przygotowywali się podczas kilku
zajęć koła historycznego pod kierunkiem nauczycielki Bożeny
Zatorskiej.
Drużyny miały do wykonania 7 zadań. Maksymalnie mogły uzyskać 60
punktów. Uczniowie musieli wykazać się wiedzą na temat unijnych
instytucji oraz historii integracji europejskiej. Wskazywali na
mapie konturowej państwa członkowskie i kandydujące do UE oraz
ich stolice. Rozwiązywali zagadki dotyczące wybranych państw UE
i rysowali ich flagi. Kojarzyli ważniejsze zabytkowe budowle z
właściwym miastem europejskim. Określali, z jakich państw UE
wywodzą się znani przedstawiciele nauki, kultury itp. Na koniec
projektowali strój Syriusza (maskotki dzieci Unii Europejskiej)
z elementami polskimi. Istotna była pomysłowość oraz
zastosowanie różnorodnych materiałów i technik plastycznych. W
czasie konkursu wykorzystana została prezentacja multimedialna.
Wyniki:
I miejsce (54 pkt.): Wiktoria Kierasińska, Natalia Mularczyk,
Miłosz Podsiadły
II miejsce (52 pkt.): Hubert Gawłowski, Barbara Jagusiak,
Wiktoria Muskała
III miejsce (51 pkt.): Daniel Ziemba, Aleksandra Rutkowska,
Wiktoria Kurowska
IV miejsce (46 pkt.): Aleksandra Pierzak, Julia Urbaniak, Patryk
Klimczyk
V miejsce (44 pkt.): Krzysztof Kociniak, Kamil Pieniążek,
Mateusz Alama
Średnia punktów zdobytych przez poszczególne grupy wynosi 49,40.
Jest to dobry wynik. Trzy zespoły zdobyły powyżej 50 punktów.
Najniższy wynik to 44 punkty.
Zespoły uczniowskie, które zdobyły pierwsze, drugie i trzecie
miejsca, uzyskały oceny celujące z historii i nagrody książkowe,
natomiast pozostali uczestnicy – oceny bardzo dobre. Wszystkie
grupy biorące udział w konkursie otrzymały pamiątkowe dyplomy.
|
|
|
|
|
|
|
|