Konspekt do zajęć zintegrowanych z edukacji muzycznej
przeprowadzonych w dniu 26.02.2008r. przez
p. Krystynę Bujacz.
(zajęcia otwarte)
Temat
zajęć: Utrwalenie piosenki pt. ”Pingwin”. Ćwiczenia rytmiczne.
Cel
ogólny: Uczeń zna piosenkę pod tytułem „Pingwin” i potrafi ją zinterpretować
ruchowo.
Cele
operacyjne
Uczeń:
1. Zna słowa
piosenki kat. A p. P
2. Rozumie jej treść
kat. B p. P
3. Rozumie pojęcie
metrum kat. B p. P
4. Wie jak zapisuje
się ćwierćnutę, ósemkę i półnutę na pięciolinii kat. A p. P
5. Rozumie ile ósemek
składa się na ćwierćnutę kat. B p. PP
6. Wie ile ćwierćnut
składa się na półnutę kat. A p. P
7. Potrafi wyklaskać
rytm na 2/4 kat. C p. P
8. Wie jak taktuje
się na dwa kat. A p. P
9. Potrafi taktować
na dwa kat. C p. P
10. Potrafi zinterpretować
takt na 2/4 ruchowo kat. C p. P
11. Potrafi
zinterpretować piosenkę ruchowo kat. D p. P
12. Próbuje zaśpiewać
piosenkę z akompaniamentem perkusyjnym kat. D p. PP
13. Umie pisać klucz
wiolinowy kat. C p. P
14. Zna nazwy
solmizacyjne gamy kat. A p. P
15. Potrafi zaśpiewać
gamę kat. C p. P
Metody
i formy pracy:
Praca indywidualna, zbiorowa, praca
zróżnicowana, metoda słowna, interpretacja ruchowo- zabawowa, metoda
praktycznego działania (interpretacja piosenki z wyklaskiwaniem i liczeniem),
praca z tekstem – karty pracy
Pomoce
dydaktyczne:
Podręczniki, kartki z zapisem nutowym
piosenki, tablica, karty pracy, instrumenty perkusyjne wykonane przez dzieci,
instrumenty perkusyjne (tamburyn, grzechotki, bębenek, talerze)
Tok
zajęć:
1. Nawiązanie do tematu zajęć – przypomnienie
pierwszej zwrotki piosenki pt. „Pingwin”
2. Omówienie treści:
·
Po czym poznamy pingwina?
·
Do czego autor go porównał?
·
Co on umie robić od najmłodszych dni?
·
Dlaczego pingwin nie marznie w wodzie?
3. Zapoznanie z
drugą zwrotką piosenki
·
Głośne przeczytanie i omówienie treści
·
Jakie jest morze?
·
Dlaczego morze nie jest groźne dla pingwina?
4. Nauka zwrotki na
pamięć
5. Omówienie metrum
na 2/4
6. Omówienie
wartości nut (wyklaskiwanie wartości nut z liczeniem 1 i 2 i
7. Interpretacja
ruchowa piosenki
8. Śpiewanie piosenki
przy akompaniamencie perkusyjnym
9. Utrwalenie
pisania klucza wiolinowego
10. Utrwalenie
znajomości gamy na pięciolinii
11. Utrwalenie
znajomości metrum i wartości nut