PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY



Tegoroczne szkolne obchody Pierwszego Dnia Wiosny odbyły się 20.03.2012 roku.

Obchody te zorganizowano osobno w klasach I- III oraz IV- VI.

Uczniowie młodszych klas wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez wychowawców, które miały na celu przybliżenie dzieciom kwestii związanych z naturą, przyrodą a tym samym z ekologią oraz ochroną środowiska. Wszelkie działania miały charakter warsztatów artystycznych, podczas których uczniowie mogli wykazać się nie tylko talentem plastycznym, ale także zintegrować się oraz nauczyć współpracy. Zajęcia te połączone były także z muzyką oraz różnymi zabawami ruchowymi. Dla uczniów z klas I-III przygotowano, oprócz zajęć z wychowawcą, zajęcia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, przeprowadzone przez pedagoga specjalnego- Damianę Płomińską. Uczniowie mieli okazję poznać teoretyczne zagadnienia związane ze sposobami udzielania pierwszej pomocy, ale także brali czynny udział w ćwiczeniach praktycznych.

Organizacją obchodów pierwszego dnia wiosny w klasach IV-VI zajęły się: opiekun Samorządu Uczniowskiego - Anna Życińska oraz pedagog szkolny - Emilia Palińska łącząc tematykę przyrodniczą z kwestiami z zakresu szeroko rozumianej profilaktyki. Pierwszym elementem obchodów było stworzenie przez uczniów każdej klasy plakatów poświęconych tematyce wiosny oraz zdrowemu stylowi życia a także ochronie środowiska. Uczniowie już na tym etapie wykazali się pomysłowością oraz talentem. Każdy mógł podziwiać efekty pracy uczniów, gdyż zdobiły one tablice ścienne znajdujące się na korytarzu. Pozostałe zadania, jakie przydzielono każdej z klas były zróżnicowane. Uczniowie klas szóstych mieli za zadanie przygotować oraz zaprezentować scenki dramowe o tematyce profilaktycznej: ochrona środowiska oraz prawa dziecka. Jak się okazało w naszej szkole mamy wielu utalentowanych młodych aktorów, którzy w znakomity, pełen humoru i spontaniczności sposób potrafią przekazać tak istotne kwestie oraz poruszyć widza. Uczennice klas szóstych wprowadzając uczestników w zagadnienia związane z prawami dziecka przedstawiły także najistotniejsze dokumenty, w których są one zapisane (Konwencja o prawach dziecka).

Dalsza część obchodów również była atrakcyjna. Poza scenkami uczniowie brali udział w działaniach mających na celu kształtowanie właściwych postaw prospołecznych związanych dbaniem o środowisko. Uczestnicy przygotowali tradycyjne marzanny złożone jednak z takich materiałów jak: papier, plastik i inne, które w dalszym etapie zostały rozebrane na części pierwsze i posegregowane. Dzięki temu w aktywny, angażujący samych uczniów sposób można było uwrażliwić obecnych na konieczność dbania o środowisko, które jest dobrem wspólnym nas wszystkich a tym samym wdrożyć ich do właściwej segregacji śmieci przedstawiając jednocześnie korzyści płynące z podejmowania tego typu inicjatyw. Podsumowaniem pierwszej części obchodów było opracowanie i recytacja wierszyków związanych z omawianymi kwestiami. W dziecięcych utworach lirycznych pojawiły się hasła dotyczące konieczności dbania o własne zdrowia, aktywnego spędzania czasu wolnego, ograniczenia ilości spędzanego czasu przed komputerem a także zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.
Ostatnim punktem szkolnych obchodów pierwszego dnia wiosny były rozgrywki sportowe zorganizowane przez nauczycielki wychowania fizycznego: Iwonę Chojnowską oraz Wiolettę Cybis. Były to: przeciąganie liny, rzuty do kosza, gry zespołowe. Zajęcia sportowe miały na celu zachęcenie wszystkich do aktywności fizycznej, ukazanie radości, jaka płynie z uprawiania sportu.

Podejmując wyżej wymienione działania szkoła realizowała także założenia następujących programów: Szkoła bez przemocy (promując ideę kibicowania fair play podczas rozgrywek sportowych), Trzymaj formę, kampania Zachowaj trzeźwy umysł.

,