PIERWSZY
DZIEŃ WIOSNY
Tegoroczne szkolne obchody Pierwszego Dnia Wiosny odbyły się
20.03.2012 roku.
Obchody te zorganizowano osobno w klasach I- III oraz IV- VI.
Uczniowie młodszych klas wzięli udział w zajęciach prowadzonych
przez wychowawców, które miały na celu przybliżenie dzieciom
kwestii związanych z naturą, przyrodą a tym samym z ekologią
oraz ochroną środowiska. Wszelkie działania miały charakter
warsztatów artystycznych, podczas których uczniowie mogli
wykazać się nie tylko talentem plastycznym, ale także
zintegrować się oraz nauczyć współpracy. Zajęcia te połączone
były także z muzyką oraz różnymi zabawami ruchowymi. Dla uczniów
z klas I-III przygotowano, oprócz zajęć z wychowawcą, zajęcia z
zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, przeprowadzone przez
pedagoga specjalnego- Damianę Płomińską. Uczniowie mieli okazję
poznać teoretyczne zagadnienia związane ze sposobami udzielania
pierwszej pomocy, ale także brali czynny udział w ćwiczeniach
praktycznych.
Organizacją obchodów pierwszego dnia wiosny w klasach IV-VI
zajęły się: opiekun Samorządu Uczniowskiego - Anna Życińska oraz
pedagog szkolny - Emilia Palińska łącząc tematykę przyrodniczą z
kwestiami z zakresu szeroko rozumianej profilaktyki. Pierwszym
elementem obchodów było stworzenie przez uczniów każdej klasy
plakatów poświęconych tematyce wiosny oraz zdrowemu stylowi
życia a także ochronie środowiska. Uczniowie już na tym etapie
wykazali się pomysłowością oraz talentem. Każdy mógł podziwiać
efekty pracy uczniów, gdyż zdobiły one tablice ścienne
znajdujące się na korytarzu. Pozostałe zadania, jakie
przydzielono każdej z klas były zróżnicowane. Uczniowie klas
szóstych mieli za zadanie przygotować oraz zaprezentować scenki
dramowe o tematyce profilaktycznej: ochrona środowiska oraz
prawa dziecka. Jak się okazało w naszej szkole mamy wielu
utalentowanych młodych aktorów, którzy w znakomity, pełen humoru
i spontaniczności sposób potrafią przekazać tak istotne kwestie
oraz poruszyć widza. Uczennice klas szóstych wprowadzając
uczestników w zagadnienia związane z prawami dziecka
przedstawiły także najistotniejsze dokumenty, w których są one
zapisane (Konwencja o prawach dziecka).
Dalsza część obchodów również była atrakcyjna. Poza scenkami
uczniowie brali udział w działaniach mających na celu
kształtowanie właściwych postaw prospołecznych związanych
dbaniem o środowisko. Uczestnicy przygotowali tradycyjne
marzanny złożone jednak z takich materiałów jak: papier, plastik
i inne, które w dalszym etapie zostały rozebrane na części
pierwsze i posegregowane. Dzięki temu w aktywny, angażujący
samych uczniów sposób można było uwrażliwić obecnych na
konieczność dbania o środowisko, które jest dobrem wspólnym nas
wszystkich a tym samym wdrożyć ich do właściwej segregacji
śmieci przedstawiając jednocześnie korzyści płynące z
podejmowania tego typu inicjatyw. Podsumowaniem pierwszej części
obchodów było opracowanie i recytacja wierszyków związanych z
omawianymi kwestiami. W dziecięcych utworach lirycznych pojawiły
się hasła dotyczące konieczności dbania o własne zdrowia,
aktywnego spędzania czasu wolnego, ograniczenia ilości
spędzanego czasu przed komputerem a także zmian zachodzących w
przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.
Ostatnim punktem szkolnych obchodów pierwszego dnia wiosny były
rozgrywki sportowe zorganizowane przez nauczycielki wychowania
fizycznego: Iwonę Chojnowską oraz Wiolettę Cybis. Były to:
przeciąganie liny, rzuty do kosza, gry zespołowe. Zajęcia
sportowe miały na celu zachęcenie wszystkich do aktywności
fizycznej, ukazanie radości, jaka płynie z uprawiania sportu.
Podejmując wyżej wymienione działania szkoła realizowała także
założenia następujących programów: Szkoła bez przemocy (promując
ideę kibicowania fair play podczas rozgrywek sportowych),
Trzymaj formę, kampania Zachowaj trzeźwy umysł.
,
|