OPIS I EWALUACJA PROJEKTU
EDUKACYJNEGO
pt. „UNITED IN DIVERSITY – EUROPE DAY”
W ramach szkolnych obchodów Dnia Europy, uczniowie klas piątych
Szkoły Podstawowej w Kleszczowie, wzięli udział w projekcie
edukacyjnym, którego tytuł „United in diversity – zjednoczeni w
różnorodności” zainspirowany został mottem Unii Europejskiej.
Zadania realizowane w ramach projektu miały na celu przybliżenie
uczniom tradycji, kultury i symboliki krajów europejskich oraz
wyrabianie postawy szacunku dla dorobku kulturowego i
obyczajowego innych krajów. Uczniowie pracując w grupach,
zdobywali wiedzę na temat krajów europejskich, zwieńczeniem ich
pracy było przygotowanie prezentacji na temat wylosowanego kraju
dla innych uczestników projektu i zaproszonych gości. W związku
z tym, że projekt realizowany był w języku angielskim pod
kierunkiem nauczycielki języka angielskiego Anny Kuśmierek,
uczniowie mogli jednocześnie rozwijać swoje umiejętności
językowe.
Podsumowanie projektu odbyło się w dniu, kiedy obchodzimy Dzień
Europy, a zatem 9 maja. Grupy reprezentujące siedem krajów Unii:
Grecję, Wielką Brytanię, Hiszpanię, Włochy, Polskę, Francję i
Portugalię stanęły do rywalizacji, biorąc udział w różnych
zadaniach o tematyce europejskiej.
Prezentacje przygotowane przez uczniów cechowały się
różnorodnością i stały na wysokim poziomie. Grupa Portugalii, w
sposób szczególny przybliżyła nam specyfikę tego kraju,
zapraszając na spotkanie rodowitą Portugalkę panią Patrícia
Romeu, która bardzo ciekawie opowiadała o swojej ojczyźnie.
Obecność gościa, który płynnie posługuje się językiem angielskim
była dla uczniów okazją do praktycznego wykorzystania
umiejętności zdobytych na lekcjach języka angielskiego. Zadaniem
nadrzędnym postawionym uczniom było uzyskanie od gościa
informacji dotyczących jego środowiska, zainteresowań, sposobów
spędzania czasu wolnego. Uczniowie chętnie zadawali pytania. Ta
niecodzienna wizyta uzmysłowiła uczniom że język angielski nie
jest sztucznym systemem lecz funkcjonuje również poza klasą
językową i mogą oni efektywnie wykorzystać swoje umiejętności
zdobyte na lekcjach do autentycznego komunikowania się.
Spotkanie to było bardzo ciekawe i mam nadzieję, że będzie dla
uczniów stanowić czynnik motywujący do dalszej nauki języka
angielskiego.
Realizacja programu edukacyjnego „ United in diversity”
przyczyniła się do:
• rozszerzania wiedzy uczniów o krajach należących do Unii
Europejskiej (symbolice, kulturze, geografii, zwyczajach)
• doskonalenia umiejętności korzystania z różnych źródeł
informacji
• wyrabiania postawy szacunku w stosunku do dorobku kulturowego,
obyczajowego i społecznego innych krajów
• wdrażania uczniów do współpracy, współdziałania oraz
odpowiedzialności za wykonywane zadania
• rozwoju umiejętności praktycznego posługiwania się językiem
angielskim
• budowania motywacji uczniów do uczenia się języka angielskiego
|