Code Week 2021

Między 9 a 24 października obchodzony był EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania. Jest to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.

W tym roku swoje aktywności zgłosiło kilku nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczyciele informatyki.

Code Week 2021 w klasach I

W dniach 9-24 października uczniowie klas I aktywnie uczestniczyli w tym europejskim wydarzeniu. W trakcie tego tygodnia z wielkim zaangażowaniem brali udział w zajęciach promujących idee kodowania. Bawili się kodowaniem na dywanie podejmując działania pod nazwami:

  • Jesienne drzewo
  • Idziemy na grzyby
  • Bezpieczna droga
  • Zakodowany zamek

Uczniowie podczas tych zajęć ćwiczyli i rozwijali umiejętności logicznego myślenia i kodowanie bez komputera poprzez rozkodowanie obrazków oraz kodowanie kolorami.

Każdy uczestnik dostał imienny certyfikat potwierdzający zdobycie kluczowych kompetencji związanych z myśleniem obliczeniowym.

Uczniowie klas I po raz pierwszy wzięli udział w takim wydarzeniu i zapewne nie ostatni, gdyż wykazali ogromne zainteresowanie tematyką programowania i kodowania.

Code Week w II b

Społeczność klasy IIb również wzięła udział w CodeWeek, czyli Europejskim Tygodniu Kodowania.  W związku z tym zorganizowane zostały gry i zabawy edukacyjne dla uczniów, związane z kodowaniem. Były to kolorowanki związane z kodowaniem, które przy okazji nawiązywały i zachęcały do zdrowego odżywiania. Ponadto gry dydaktyczne, oparte o ruch programowany,  wspomagające logiczne myślenie, koncentrację uwagi oraz motorykę. Chętni uczniowie kodowali zdjęcia w sposób werbalny a pozostali uczestniczyli w zabawie, odgadując postaci na fotografiach. Szukaliśmy także tych obszarów codziennego życia, w których spotykamy się z kodowaniem i różnego rodzaju kodami. Wszelkie aktywności cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów oraz z pewnością wpłynęły na wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów.

W Code Week aktywny udział wzięli również uczniowie klasy IIa i IIc

Do wspólnej zabawy włączyli się również członkowie Koła Informatycznego CMI “Pogromcy komputerów”, którzy podczas zajęć pracowali na platformie PixBlocks, zdobywali kolejne umiejętności budowania skryptów blokowych i realizowali zadania dotyczące pętli. Zmierzyli się również z zadaniami na stronie https://compute-it.toxicode.fr/

Podczas kolejnych zajęć rozmawialiśmy czym jest AR, czyli rzeczywistość rozszerzona – oto kilka zdjęć z testowania kostki Merge Cube w rozmiarze XXL


Justyna Klimczyk