Między 9 a 24 października obchodzony był EU Code Week, czyli Europejski Tydzień Kodowania. Jest to oddolna inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników w ciekawy i interesujący sposób.
W tym roku swoje aktywności zgłosiło kilku nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczyciele informatyki.
Code Week 2021 w klasach I
W dniach 9-24 października uczniowie klas I aktywnie uczestniczyli w tym europejskim wydarzeniu. W trakcie tego tygodnia z wielkim zaangażowaniem brali udział w zajęciach promujących idee kodowania. Bawili się kodowaniem na dywanie podejmując działania pod nazwami:
- Jesienne drzewo
- Idziemy na grzyby
- Bezpieczna droga
- Zakodowany zamek
Uczniowie podczas tych zajęć ćwiczyli i rozwijali umiejętności logicznego myślenia i kodowanie bez komputera poprzez rozkodowanie obrazków oraz kodowanie kolorami.
Każdy uczestnik dostał imienny certyfikat potwierdzający zdobycie kluczowych kompetencji związanych z myśleniem obliczeniowym.
Uczniowie klas I po raz pierwszy wzięli udział w takim wydarzeniu i zapewne nie ostatni, gdyż wykazali ogromne zainteresowanie tematyką programowania i kodowania.
Code Week w II b
Społeczność klasy IIb również wzięła udział w CodeWeek, czyli Europejskim Tygodniu Kodowania. W związku z tym zorganizowane zostały gry i zabawy edukacyjne dla uczniów, związane z kodowaniem. Były to kolorowanki związane z kodowaniem, które przy okazji nawiązywały i zachęcały do zdrowego odżywiania. Ponadto gry dydaktyczne, oparte o ruch programowany, wspomagające logiczne myślenie, koncentrację uwagi oraz motorykę. Chętni uczniowie kodowali zdjęcia w sposób werbalny a pozostali uczestniczyli w zabawie, odgadując postaci na fotografiach. Szukaliśmy także tych obszarów codziennego życia, w których spotykamy się z kodowaniem i różnego rodzaju kodami. Wszelkie aktywności cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów oraz z pewnością wpłynęły na wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów.
W Code Week aktywny udział wzięli również uczniowie klasy IIa i IIc
Do wspólnej zabawy włączyli się również członkowie Koła Informatycznego CMI “Pogromcy komputerów”, którzy podczas zajęć pracowali na platformie PixBlocks, zdobywali kolejne umiejętności budowania skryptów blokowych i realizowali zadania dotyczące pętli. Zmierzyli się również z zadaniami na stronie https://compute-it.toxicode.fr/
Podczas kolejnych zajęć rozmawialiśmy czym jest AR, czyli rzeczywistość rozszerzona – oto kilka zdjęć z testowania kostki Merge Cube w rozmiarze XXL
Justyna Klimczyk