Klasa 7b i 7c na wycieczce w Warszawie

16 maja odbyła się wycieczka klas 7b i 7c do Warszawy. Głównym tematem naszego wyjazdu było prześledzenie śladów patrona naszej szkoły Janusza Korczaka. Zwiedzanie zaczęliśmy od ulicy Złotej – zachowanej ściany getta. Następnie przeszliśmy pod Szpital Bersonów i Baumanów. Kolejne punkty to Pomnik Janusza Korczaka przed Pałacem Kultury i Nauki oraz miejsce pracy Korczaka – Polskie Radio. Przeszliśmy również miejscem ulubionych spacerów w Ogrodzie Saskim. O godzinie 12.00 przyjrzeliśmy się zmianie warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Następnie udaliśmy się podtablicę upamiętniającą redakcję „Małego Przeglądu”, w której pracował Janusz Korczak.

Po obiedzie zwiedzaliśmy Stare Miasto. Punkty, które zobaczyliśmy podczas godzinnego spaceru to: Plac Zamkowy, Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski, Bazylika Archikatedralna i taras widokowy (Góra Gnojna).

Ostatnim punktem naszej wycieczki było Muzeum Świat Iluzji, gdzie młodzież odkrywała interaktywną, edukacyjno-rozrywkową przestrzeń, w której można było na przykład podjąć wyzwanie utrzymania równowagi w zakręconym tunelu lub zrobić mnóstwo zdjęć w oryginalnych ujęciach i ciekawej perspektywie.

Uczniowie zmęczeni, ale zadowoleni wrócili do Kleszczowa.