Klasy V

Zadania z matematyki dla kl Vb rozpisane na poszczególne klasy i dni na dzienniku.


Klasa 5a, 5c, 5d
W ramach powtórzenia wiadomości dla klas 5a, 5c oraz 5d z działu Ułamki zwykłe, proszę o wykonanie karty pracy. Proszę przypomnieć sobie wiadomości dotyczące działań na ułamkach, które znajdują się w podręczniku strony 68-100. Odpowiedzi do zadań proszę wykonać na osobnych kartkach, które zostaną sprawdzone i ocenione po powrocie do szkoły.
Zadania dodatkowe dla osób chętnych zostaną umieszczone wkrótce.

Klasy 5a, b, c otrzymały zakres materiału do opracowania w zakładce zadania domowe na e-dzienniku. Dodatkowe materiały dla osób chętnych (plik)

BUDOWA I FUNKCJE PĘDU
LIŚĆ


Klasa 5d
Bardzo proszę w ramach utrwalenia wiadomości i umiejętności wykonać ćwiczenia 1- 6 str. 112 z zeszytu ćwiczeń oraz zadania: 2 str. 97, 3 str.105, 4 str.101, 2-3 str.109 z podręcznika.

Zadanie dla chętnych: wykonanie prezentacji multimedialnej na temat 10 wybranych, ciekawych roślin. Bardzo proszę, aby nie kopiować tekstu z Internetu, tylko ciekawostki, najistotniejsze fakty, do każdego gatunku dopisać systematykę, dołączyć źródła. Termin przesyłania prac do 20.03 (piątek). Bardzo proszę, aby plik nazywał się: imię i nazwisko ucznia, klasa.

Projekt dla chętnych, który był zadany 10.03 można przesyłać do nauczyciela biologii do 18.03 (tj. środa). Plik może być w formie zdjęcia, skanu itp.
e-mail nauczyciela: [email protected]

Zachęcam do zapoznania się z materiałami proponowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Wybrałam tematy, które ostatnio realizowaliśmy na lekcjach biologii.
https://epodreczniki.pl/a/lisc/D10Bcl5mN
https://epodreczniki.pl/a/lodyga/DDyUpE14m
https://epodreczniki.pl/a/korzen/DlSCoUwfF

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z działów: Tkanki i organy roślinne oraz proste organizmy:


Klasa V a i d SPC! (nie dotyczy całej klasy)
Nauczyciel będzie kontaktował się uczniami poprzez dziennik elektroniczny.
Wszystkie pliki, które będą potrzebne do lekcji nauczyciel będzie przesyłał na prywatne maile uczniów.

Klasa Vc – zadania:

Kilka linków do ćwiczeń online na czas Past Simple:


Klasa Vb, Vd

20 marca 2020r.
W załącznikach (zał. 1 / zał. 2) chętni uczniowie znajdą dodatkowe ćwiczenia utrwalające czasowniki nieregularne i słownictwo.  Zaznaczam, ze nie ma konieczności drukowania kart pracy, odpowiedzi możecie zapisywać w zeszycie.  

Klasa Vb

Klasa Vd


Klasa Va

W związku z zamknięciem szkół priorytetem staje się zorganizowanie zajęć z uczniami w trybie online. Dlatego zwracamy się z prośbą o zarejestrowanie się uczniów na platformę online – Extra Online Homework. Oferuje ona zestaw dodatkowych ćwiczeń interaktywnych dzięki, którym uczniowie mogą odrabiać niektóre prace domowe online. Zadania są automatycznie sprawdzane, a nauczyciel otrzymuje raport o najczęściej popełnianych błędach.
Przed przystąpieniem do rejestracji proszę przygotować adres mailowy, kod dostępu z zeszytu ćwiczeń oraz identyfikator kursu przypisany do każdej klasy przez nauczyciela (patrz poniżej).

Klasa VA VC3P-74CH
Klasa VB YNCR-37AN
Klasa VC VWTJ-4MU4
Klasa VD XVRV-TXEX

Instrukcja zakładania konta

Nauczyciele będą sukcesywnie zadawać pracę przez stronę internetową szkoły i rozliczać uczniów z wykonywanych zadań.

Klasa Vd
Wykonaj zadania: 2., 3., 4., 5., 8., 9.z niebieskiego podręcznika str.206.-207.

Odpowiedzi zapisz w dowolnym edytorze tekstu i prześlij je, proszę do czwartku, na adres: [email protected]

Jak wyobrażasz sobie sklepik z herbatą wróżki z opowiadania Natalii Usenko? (niebieski podręcznik str. 206.) Opisz to miejsce.

Twoja praca powinna liczyć co najmniej 10 zdań. Proszę o nadsyłanie tekstów na adres: [email protected] do wtorku 24 marca- najlepiej w programie edytorskim, co umożliwi mi nanoszenie ewentualnych poprawek i wpisywanie komentarzy.

24 marca 2020 r.
Podziel się swoimi wrażeniami po przeczytaniu powieści C.S. Lewisa „Opowieści Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa”. Twoja wypowiedź powinna liczyć co najmniej 10 zdań. Na prace czekam do piątku 27 marca. Adres mailowy: [email protected]


Klasa Va

Z którym z bohaterów powieści „Chłopcy z Placu Broni” mógłbyś się zaprzyjaźnić?

Opowiedz wyczerpująco na pytanie. Twoja prac powinna liczyć co najmniej 10 zdań. Proszę o nadsyłanie tekstów na adres: [email protected] do wtorku 24 marca – najlepiej w programie edytorskim, co umożliwi mi nanoszenie ewentualnych poprawek i wpisywanie komentarzy.

24 marca 2020 r.
Proszę o napisanie do mnie maila z informacją, jak spędzacie czas w domu. Jak wygląda Wasz dzień? Co robicie? Czego najbardziej teraz Wam brakuje? Na „listy” czekam do piątku 27 marca.
Adres mailowy: [email protected]


Klasa Vc
Ćwiczenia i materiały do bieżących zagadnień z języka polskiego dla klasy 5c są zamieszczane  pod adresem: https://www.facebook.com/groups/1537807469719648/


Klasa Vb

  • Proszę wpisać do zeszytu cechy dobrego detektywa (przynajmniej 10).
  • Praca domowa: Proszę odpowiedzieć w zeszycie na pytanie. Czy Krysia Cuchowska była według Ciebie dobrym detektywem? Praca powinna zająć minimum jedną stronę.
  • Proszę zapoznać się z treścią utworu “Pani Twardowska” A. Mickiewicza (pomarańczowy podręcznik str.199)
  • Wykonaj zadania: 2., 3., 4., 5., 8., 9.z niebieskiego podręcznika str.206.-207. Odpowiedzi zapisz w dowolnym edytorze tekstu i prześlij je, proszę do piątku, na adres: [email protected]

Klasa 5a
Do tematów: Zanim powstała Polska. Mieszko I i początki Polski.
Wykonać zadania w zeszycie ćwiczeń.

Temat: Polska Bolesława Chrobrego.

  • Przeczytać lekcję z podręcznika str. 170 – 174, zwrócić uwagę na taśmę chronologiczną, określić epokę, wiek wydarzeń.
  • Ustnie odpowiedzieć na pytania zawarte we wstępie: „ Na co będę zwracać uwagę”.
  •  Pomocny może okazać się materiał zamieszczony pod adresem: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4  jest to lekcja z historii, temat: Bolesław Chrobry – król Polski.
  • Utrwalenie: Wykonać zadania 1,2,3,5 str. 92-94 w zeszycie ćwiczeń.
  • Dla chętnych – zadania 4,6 str. 93 -94.

W przypadku wątpliwości i pytań proszę o kontakt mailowy na adres: [email protected] lub poprzez  e-dziennik.


kl. 5b, 5d
Tematy powtórzeniowe:
Zapoznać się z tematami w podręczniku:
Tajemnice sprzed wieków:
„Jak odczytano pismo Egipcjan?”
str. 40 -41
„Jak wyglądała latarnia morska na Faros?” str. 72- 73.
Wykonać w zeszytach ćwiczeń zadania do tych tematów.

Temat: Mieszko I i początki Polski.

  • Przeczytać lekcję z podręcznika str. 165 – 169, zwrócić uwagę na taśmę chronologiczną, określić epokę, wiek wydarzeń.
  • Ustnie odpowiedzieć na pytania zawarte we wstępie: „ Na co będę zwracać uwagę”.
  •  Pomocny może okazać się materiał zamieszczony pod adresem: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty4  jest to lekcja z historii, temat: Mieszko I – początki państwa polskiego.
  • Utrwalenie: Wykonać zadania 1,2,3,5 str. 90 – 91 w zeszycie ćwiczeń.
  • Dla chętnych –  zadania 4,6 str. 90 -91.

W przypadku wątpliwości i pytań proszę o kontakt mailowy na adres: [email protected] lub poprzez  e-dziennik.


Klasa 5c
Przeczytać z podręcznika temat „Tajemnice sprzed wieków – Kto spisywał dzieje Polski?” s. 188-189.
Wykonać ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń s. 102-103.

Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=a1oqga-LWck
Wykonaj ćwiczenie 1 z zeszytu ćwiczeń s. 88.

W razie problemów lub pytań proszę o kontakt na adres: [email protected] lub poprzez  e-dziennik.

Notatka do tematu: Przez lądy i oceany znajduje się w załączniku.
Bardzo proszę o uzupełnienie zadań w zeszycie ćwiczeń z tematu: Przez lądy i oceany (zeszyt ćwiczeń str.52-53)
Ćwiczenia utrwalające

Klasy V
Materiały do samodzielnej pracy nr 1
Materiały do samodzielnej pracy nr 2

Klasa Va, Vb
Zachęcam Państwa Dzieci do skorzystania z materiałów, które zawierają poznane słówka na kole języka niemieckiego związane z tematem rodzina:

Linki z materiałami powtórzeniowymi zostały wysłane również  do rodziców przez dziennik elektroniczny.

Dla chętnych!
Przygotuj w programie PowerPoint prezentację na temat „Polskie parki narodowe”. Zastosuj przejścia między slajdami i animacje do wstawionych elementów. Proszę o podanie najistotniejszych informacji, ciekawostek, pamiętaj o dołączeniu źródeł. Dołącz fotografie. Gotową prezentację zapisz pod nazwą: numer_z_dziennika_klasa i wyślij na adres [email protected]. Termin: 27.03.2020

Informacja dla uczniów