Projekt lekturowy klasy 8d

Uczniowie klas ósmych odliczają  dni do egzaminu. To doskonały czas na powtarzanie i utrwalanie wiedzy. Każdy ma swoje sprawdzone metody wspomagające naukę. Do podsumowania pracy z lekturą “Pan Tadeusz” wykorzystaliśmy kody QR. W projekt ósmoklasistów zaangażowała się pani Justyna Klimczyk, która przygotowała wspaniały tutorial (https://tikowybelfer.blogspot.com/2022/02/tworzenie-kodow-qr-poradnik-dla-uczniow.html) na temat tworzenia wspomnianych kodów, pod którymi można schować wszystko. Dzięki tej nieocenionej pomocy uczniowie mogli łatwiej wywiązać się z powierzonego im zadania, którym było ukrycie pod tym kodem linku do zadania związanego z epopeją narodową Adama Mickiewicza, a następnie umieszczenie go na plakacie interkatywnym. Uczniowie tworzyli ćwiczenia interaktywne w postaci quizów i testów sprawdzających wiedzę z lektury w wybranych przez siebie aplikacjach takich jak np. “Wordwall”, “Learning Apps”. Jak widać wiedza informatyczna może wspomagać naukę języka polskiego, co w obecnych czasach jest już powszechne. Dzięki temu projektowi upiekliśmy dwie pieczenie na jednym ogniu, łącząc klasykę romantyzmu z technologią i nowoczesnością.

Agnieszka Gos-Stacherska