Relacja z zajęć – rok szkolny 2021/2022

27 września 2021

Rozpoczynamy kolejną przygodę z programowaniem. Tym razem nasza drużyna liczy 14 uczniów.

Pierwsze zajęcia to czas na omówienie spraw organizacyjnych oraz integrację zespołu. Podjęliśmy wyzwanie odkodowania muzyki. Tworzyliśmy również sekwencję kroków, którą później testowaliśmy na macie.

11 października 2021

Dziś pracowaliśmy na platformie PixBlocks, zdobywaliśmy kolejne umiejętności budowania skryptów blokowych i realizowaliśmy zadania dotyczące pętli. Zmierzyliśmy się również z zadaniami na stronie https://compute-it.toxicode.fr/

W drodze głosowania udało nam się również wyłonić nazwę drużyny : “Pogromcy Komputerów”

18 października 2021

Podczas zajęć projektowaliśmy koszulki drużyny. Rozmawialiśmy o rzeczywistości rozszerzonej i sprawdzaliśmy jakie możliwości daje kostka Merge Cube. Podczas drugiej części zajęć tworzyliśmy skrypty sterowania duszkiem w Scratch.

8 listopada 2021

Dziś pracowaliśmy na platformie PixBlocks. Wszyscy realizowaliśmy kolejne zadania, zdobywając umiejętności dotyczące programowania. Podczas drugiej części zajęć graliśmy w grę Scottie Go! Dzięki sympatycznemu robotowi uczyliśmy się tworzyć skrypty sterujące.

15 listopada 2021

Dziś dotarły do nas koszulki drużyny. Wyglądamy w nich świetnie!

Grupa uczniów pozuje w nowych koszulkach

13 grudnia 2021

Tworzyliśmy świecące kartki świąteczne z wykorzystaniem taśmy miedzianej, diod, baterii oraz specjalnego schematu. To było trudne zadanie.
W drugiej części zajęć odkodowywaliśmy obrazy z wykorzystaniem klocków Lego Art. 

17 stycznia 2022

Podczas dzisiejszych zajęć po raz pierwszy mięliśmy okazję pracować z płytkami micro:bit. Do tej pory testowaliśmy nasze skrypty w symulatorze na stronie https://makecode.microbit.org/

Po stworzeniu skryptu “Papier, kamień, nożyce” i wgraniu go na płytki, stoczyliśmy kilka potyczek wykorzystując płytki.

28 lutego 2022

Dziś tworzyliśmy elektrorobale. Z drewnianej klamerki, trzech spinaczy do papieru, silniczka wibracyjnego zasilanego baterią stworzyliśmy ruchome owady…

21 marca 2021

Dziś pierwszy dzień wiosny – był to pretekst do stworzenia skryptów w Scratch-u (a w zasadzie modyfikacja już istniejącego projektu). Każdy z uczniów mógł zrealizować swój wiosenny pomysł.

28 marca 2022, 4 kwietnia 2022

Podczas tych zajęć pracowaliśmy z mBotami. W pierwszej kolejności uruchamialiśmy programy domyślne, których działania polegała na śledzeniu linii oraz omijaniu przeszkód. Podczas kolejnych zajęć podjęliśmy próbę programowania mBotów – zaczęliśmy od wyświetlaczy, dźwięków i świateł. Później przyszedł czas na ruch.