27 września 2021
Rozpoczynamy kolejną przygodę z programowaniem. Tym razem nasza drużyna liczy 14 uczniów.
Pierwsze zajęcia to czas na omówienie spraw organizacyjnych oraz integrację zespołu. Podjęliśmy wyzwanie odkodowania muzyki. Tworzyliśmy również sekwencję kroków, którą później testowaliśmy na macie.
11 października 2021
Dziś pracowaliśmy na platformie PixBlocks, zdobywaliśmy kolejne umiejętności budowania skryptów blokowych i realizowaliśmy zadania dotyczące pętli. Zmierzyliśmy się również z zadaniami na stronie https://compute-it.toxicode.fr/
W drodze głosowania udało nam się również wyłonić nazwę drużyny : “Pogromcy Komputerów”
18 października 2021
Podczas zajęć projektowaliśmy koszulki drużyny. Rozmawialiśmy o rzeczywistości rozszerzonej i sprawdzaliśmy jakie możliwości daje kostka Merge Cube. Podczas drugiej części zajęć tworzyliśmy skrypty sterowania duszkiem w Scratch.
8 listopada 2021
Dziś pracowaliśmy na platformie PixBlocks. Wszyscy realizowaliśmy kolejne zadania, zdobywając umiejętności dotyczące programowania. Podczas drugiej części zajęć graliśmy w grę Scottie Go! Dzięki sympatycznemu robotowi uczyliśmy się tworzyć skrypty sterujące.
15 listopada 2021
Dziś dotarły do nas koszulki drużyny. Wyglądamy w nich świetnie!
13 grudnia 2021
Tworzyliśmy świecące kartki świąteczne z wykorzystaniem taśmy miedzianej, diod, baterii oraz specjalnego schematu. To było trudne zadanie.
W drugiej części zajęć odkodowywaliśmy obrazy z wykorzystaniem klocków Lego Art.
17 stycznia 2022
Podczas dzisiejszych zajęć po raz pierwszy mięliśmy okazję pracować z płytkami micro:bit. Do tej pory testowaliśmy nasze skrypty w symulatorze na stronie https://makecode.microbit.org/
Po stworzeniu skryptu “Papier, kamień, nożyce” i wgraniu go na płytki, stoczyliśmy kilka potyczek wykorzystując płytki.
28 lutego 2022
Dziś tworzyliśmy elektrorobale. Z drewnianej klamerki, trzech spinaczy do papieru, silniczka wibracyjnego zasilanego baterią stworzyliśmy ruchome owady…
21 marca 2021
Dziś pierwszy dzień wiosny – był to pretekst do stworzenia skryptów w Scratch-u (a w zasadzie modyfikacja już istniejącego projektu). Każdy z uczniów mógł zrealizować swój wiosenny pomysł.
28 marca 2022, 4 kwietnia 2022
Podczas tych zajęć pracowaliśmy z mBotami. W pierwszej kolejności uruchamialiśmy programy domyślne, których działania polegała na śledzeniu linii oraz omijaniu przeszkód. Podczas kolejnych zajęć podjęliśmy próbę programowania mBotów – zaczęliśmy od wyświetlaczy, dźwięków i świateł. Później przyszedł czas na ruch.
25 kwietnia 2022
Podczas dzisiejszych zajęć pracowaliśmy z płytką Makey Makey.
Poznaliśmy zasadę jej działania, podłączyliśmy płytkę do komputera, a następnie użyliśmy jej do stworzenia nietypowych kontrolerów, pozwalających sterować postacią w grze, czy jako klawiszy pianina.
W tym celu wykorzystaliśmy owoce i folię aluminiową – zresztą zobaczcie sami…
4 maja 2022
Dzisiejsze zajęcia odbyły się w GO4Robot w Łodzi, gdzie pojechaliśmy na warsztaty z robotyki. Mieliśmy okazję zbudować z klocków Lego łaziki, a następnie je programowaliśmy.
Drugą naszą aktywnością, było tworzenie różnorodnych elementów przy pomocy długopisów 3D.
16 maja 2022
Na dzisiejszych zajęciach odkodowywaliśmy fragmenty obrazu. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że wykorzystaliśmy do tego klocki Lego Art i Dots. Na początku każdy z nas tworzył jeden z 12 elementów układanki, które po ułożeniu – ku naszemu zdziwieniu – okazały się portretem naszego patrona.
30 maja 2022
To nasze ostatnie zajęcia w tym roku szkolnym.
Tworzyliśmy pojazdy, które wykonane były z ogólnie dostępnych elementów takich jak: patyczki, wykałaczki, nakrętki od butelek. Pojazd zasilany był bateriami i napędzany małym silniczkiem elektrycznym.
Wymagało to od nas sporo cierpliwości, ale ostatecznie udało nam się je uruchomić. Niektórzy wprowadzili różne ulepszenia, co spowodowało np., że pojazd miał lepszą przyczepność.
Wszyscy uczestnicy koła otrzymali na zakończenie dyplomy uczestnictwa oraz worki z nadrukiem CMI, układanki logiczne oraz coś słodkiego.