Relacje z zajęć – rok szkolny 2020/2021

6 października

Dziś spotkaliśmy się po raz pierwszy. Nasza tegoroczna grupa liczy 11 uczniów, w tym dwie dziewczynki – co mnie niezmiernie cieszy.

Oprócz omówienia spraw organizacyjnych, uczniowie mieli okazję poznać Scottiego, bohatera gry do nauki programowania. Wspólnie z nim, rozwiązywali pierwsze zadania…

13 października

Do naszej grupy dołączyła 12 osoba – dziewczynka. Brawo dziewczyny! – programowanie nie jest tylko dla chłopaków.

Dziś poświęciliśmy nieco czasu na integrację zespołu oraz naukę współpracy. W tym celu wykorzystaliśmy Bum Bum Rurki. Świetnie się bawiliśmy! Drugą część zajęć poświęciliśmy na budowanie algorytmów i zapoznanie z środowiskiem PixBlocks.

20 października

Naszym celem jest przygotowanie się do turnieju algorytmicznego, dlatego dziś rozpoczęliśmy zmagania z naszym pierwszym, wspólnym projektem w środowisku Scratch. Założyliśmy konta, dzięki czemu łatwiej będzie się nam pracowało nad kolejnymi zadaniami.

10 listopada

Od trzech tygodni pracujemy zdalnie. Dzięki platformie Teams możemy się spotykać i kontynuować pracę nad naszymi projektami.

W ostatnim numerze Informatora Kleszczowskiego (nr 21/2020) znalazł się obszerny artykuł na temat kółka informatycznego…

Wycinek z gazety - Nowa odsłona projektu CMI

01.12.2020

Podczas dzisiejszych zajęć wykorzystaliśmy jedną z aplikacji webowych (http://gameaboutsquares.com/) w celu doskonalenia umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości. Te umiejętności są niezwykle ważne podczas nauki programowania.


15.12.2020

Podczas dzisiejszych zajęć pracowaliśmy na stronie http://compute-it.toxicode.fr/ . Aplikacja pozwala doskonalić umiejętność czytania i interpretowania programów. Musieliśmy skupić się i wykorzystać swoje umiejętności, aby zrozumieć podstawowe pojęcia programowania.

Ta gra skupia się głównie na czytaniu kodu. Pozwala zdobyć praktykę w interpretowaniu kodu – to przydatna umiejętność podczas odkrywania kodu napisanego przez innych, ale również podczas pisania własnego kodu. Pomoże nam robić mniej błędów oraz tworzyć czytelny i przejrzysty kod.

22.12.2020

Dziś odbyły się ostatnie w tym roku kalendarzowym zajęcia koła informatycznego. Tematyka była typowo świąteczna. najpierw programowaliśmy drogę Świętego Mikołaja w aplikacji https://santatracker.google.com/intl/pl/codelab.html

Tworzyliśmy nasze pierwsze modele 3D w aplikacji Tinkercad https://www.tinkercad.com

Uczniowie prezentowali też kartki świąteczne wykonane z materiałów dostarczonych im przeze mnie do domów. W przesyłce znalazły się też koszulki drużyny.

Inspiracje do wykonani kartek znaleźliśmy na stronie: https://www.makerspaces.com/blog/

26.01.2021

Po długiej przerwie (przerwa świąteczna i ferie zimowe) znów się spotkaliśmy. Nadal pracujemy zdalnie za pośrednictwem platformy MS Teams. Podczas dzisiejszych zajęć wykorzystaliśmy serwis Code.org by doskonalić nasze umiejętności programowania. Wybraliśmy tym razem aplikację: https://studio.code.org/s/artist/stage/1/puzzle/1 oraz http://www.grinchhourofcode.com/game.html. Wykorzystaliśmy też różne aplikacje do stworzenia naszych awatarów.

02.02.2021

Dzisiejsze zajęcia poświęciliśmy grze Minecraft.

09.03.2021

Dziś rozpoczęliśmy przygodę z micro:bitem. Korzystamy ze strony https://makecode.microbit.org/# oraz znajdującej się tutaj aplikacji do tworzenia skryptów dla płytki micro:bit. Poznaliśmy środowisko programistyczne i stworzyliśmy pierwsze skrypty.

02.06.2021

Wycieczką do RoboParku w Częstochowie podsumowaliśmy tegoroczne zajęcia koła informatycznego. Podczas pobytu w RoboParku m.in. obejrzeliśmy wystawę robotów z całego świata, mogliśmy zagrać w gry z wykorzystaniem technologii VR, przyjrzeliśmy się pracy drukarki 3D, wzięliśmy udział w pokazach tańczących robotów oraz wynalazków Tesli, lotów dronów, a także w warsztatach programowania robotów, tworzyliśmy również prace przy pomocy długopisów 3D.