Wprowadzenie
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klasy 4c i 5c uczestniczyli w projekcie “Szkoła Pełna Emocji” realizowanym podczas zajęć z wychowawcą. Celem projektu było wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci, rozwijanie empatii, świadomości emocji oraz umiejętności radzenia sobie ze stresem. Projekt miał również na celu integrację zespołów klasowych poprzez wspólne działania i zadania.
Cele projektu
- Rozwijanie świadomości emocjonalnej uczniów.
- Nauka rozpoznawania i nazywania emocji.
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem i negatywnymi emocjami.
- Wzmacnianie empatii i wrażliwości na potrzeby innych.
- Integracja zespołów klasowych poprzez wspólne działania.
Na pierwszych zajęciach uczniowie zostali wprowadzeni do tematyki projektu. Wychowawcy omówili z nimi podstawowe pojęcia związane z emocjami, takie jak radość, smutek, złość, strach i miłość. Uczniowie klasy 5c wykonali plakaty przedstawiające różne emocje, które zostały wywieszone w sali lekcyjnej. Podczas realizacji projektu klasy między innymi oglądały krótkie filmy edukacyjne na temat emocji, które były następnie omawiane. Filmy te pomagały uczniom zrozumieć, że wszystkie emocje są naturalne i ważne.
Projekt “Szkoła Pełna Emocji” okazał się niezwykle wartościowy i przyniósł wiele korzyści uczniom klas 4c i 5c. Dzieci nauczyły się rozpoznawać i nazywać swoje emocje, zyskały narzędzia do radzenia sobie ze stresem oraz rozwijały empatię i wrażliwość na potrzeby innych. Wspólne działania i zadania przyczyniły się do lepszej integracji zespołów klasowych, co zaowocowało poprawą atmosfery w klasach.
Podsumowanie projektu:
Realizacja projektu była możliwa dzięki zaangażowaniu wychowawców oraz aktywności samych uczniów, którzy chętnie uczestniczyli w zajęciach i warsztatach. “Szkoła Pełna Emocji” z pewnością wpłynęła pozytywnie na rozwój emocjonalny i społeczny uczniów, co będzie miało długotrwałe efekty w ich dalszej edukacji i życiu osobistym.