Sprawozdanie z wycieczki klas 5a i 5b do Ojcowskiego Parku Narodowego

Tegoroczny Dzień Dziecka mogliśmy w końcu świętować w całkiem “normalny” sposób. Wszyscy długo czekaliśmy na tę chwilę, a wycieczka szkolna była jednym z najdłużej wyczekiwanych momentów po powrocie do normalności. 1 czerwca o godzinie 8 uczniowie klas piątych wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego. Podróży towarzyszył radosny nastrój i podekscytowanie. Pogoda dopisała, świeciło słońce. To był idealny dzień na piesze wycieczki. Po dwóch godzinach podróży dotarliśmy na miejsce, gdzie powitał nas przewodnik i zaprowadził pod Maczugę Herkulesa. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski w Pieskowej Skale, którego nazwa, jak się dowiedzieliśmy, nie pochodzi wcale od pieska, a od imienia Piotr, które kiedyś wymawiano inaczej. Budowla znajduje się na wzniesieniu, z którego można podziwiać piękno okolicy. Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie Jaskini Nietoperzowej, w której, jak sama nazwa wskazuje, możemy spodziewać się spotkania z nietoperzem. Niestety my żadnych nie spotkaliśmy. Wszyscy uważnie słuchali ciekawostek opowiadanych przez przewodnika, a niektórzy zadawali mnóstwo pytań oraz robili notatki. W jaskini było ciemno i zimno, a ze sklepienia od czasu do czasu kapała nam na głowy woda. Kolejnym punktem programu było zwiedzanie Kaplicy na Wodzie, a następnie pyszny obiad, po którym mogliśmy zjeść lody oraz kupić pamiątki. Ostatnim punktem wycieczki był spacer do Bramy Krakowskiej, w trakcie którego zobaczyliśmy: pstrągarnię, formacje skalne m.in. Bramę Krakowską, Igłę Deotymy, Skałę Rękawicę oraz Źródełko Miłości. Wycieczkę zakończyliśmy pożegnaniem z przewodnikiem pod ruinami zamku w Ojcowie. Zapamiętamy z niej wiele informacji na temat Ojcowskiego Parku Narodowego, na przykład to, że jest to najmniejszy polski park narodowy, bo aż o 30 razy mniejszy od największego parku w Polsce, ale znajduje się w nim najwięcej gatunków roślin.  To był bardzo udany dzień, który na długo zostanie w naszej pamięci. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.