Sprawozdanie z wycieczki klas VIII a i VIII b do Sandomierza

27 maja 2022 roku odbyła się wycieczka  do słynnego miasta Sandomierza. Uczestnikami byli uczniowie klas 8a, 8b. Celem wycieczki było odkrycie uroków tego popularnego wśród turystów miasta.

Po dotarciu na Sandomierski rynek razem z przewodnikiem ruszyliśmy odkryć Sandomierski Kufer Skarbów. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej. Panorama miasta, rzeka Wisła i piękne budowle umieszczone na siedmiu wzgórzach to świetna okazja na piękne zdjęcia. Kolejnym punktem wycieczki była Zbrojownia Rycerska. Tutaj mogliśmy ubrać stroje rycerskie oraz wysłuchać niezwykle zabawnego wykładu dotyczącego rycerskiego kunsztu.

Następnie udaliśmy się na urokliwy spacer po wzgórzu staromiejskim podczas, którego mogliśmy podziwiać zabytkowe kamieniczki, poznaliśmy historię Sandomierskiego zamku, przeszliśmy przez Furtę Dominikańską, zwaną Uchem Igielnym oraz obok Domu Długosza – obecnie Muzeum Diecezjalnego i Katedry.

Kolejnym punktem zwiedzania była Podziemna Trasa Turystyczna. Półtora kilometrowy marsz zespołem dawnych miejskich piwnic i składów, zakończył się pod budynkiem Ratusza. Ostatnim punktem naszej wycieczki po Sandomierzu był rejs statkiem po Wiśle.  Z pokładu statku podczas 30 minutowego rejsu podziwialiśmy sandomierskie wzgórza.

Po wyczerpującym zwiedzaniu był czas na obiad oraz chwilę relaksu na Sandomierskim rynku.

Zachwyceni urokiem tego miasta wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do Kleszczowa.
Opiekę na wycieczce sprawowały panie: Anna Kuśmierek, Paulina Ochocka, Barbara Najmrodzka.