Sprawozdanie z wycieczki klas VIIIA i VIIIB do Centrum Nauki i Techniki EC1 w Łodzi

Klasy VIII A i VIII B 1 czerwca świętowały Dzień Dziecka w Łodzi zwiedzając Centrum Nauki i Techniki EC1. Pierwszym etapem tej przygody było zwiedzanie wraz z przewodnikiem wystawy „Przetwarzanie energii”, podczas której poznaliśmy nie tylko historię tego miejsca, ale i zapoznaliśmy się z wciąż używanymi technologiami produkcji prądu. Wszyscy byliśmy zaskoczeni i zachwyceni multimedialnymi elementami tej ekspozycji.
Kolejnym etapem naszej wizyty był udział w zajęciach edukacyjnych w audytorium pt: „Życie intymne zwierząt i roślin”. Po wyczerpującym i bardzo ciekawym wykładzie pojawiło się mnóstwo pytań dotyczących przedstawionej tematyki. W czasie wolnym, każdy mógł zgłębić dwie dodatkowe wystawy – „Rozwój wiedzy i cywilizacji”, poświęconą zasadom i prawom przyrody i związanymi z nimi wynalazkami, oraz „Mikroświat- makroświat”, pokazującą to co jest niewidoczne dla nieuzbrojonego oka.
Punktem kulminacyjnym wizyty w EC1 był prowadzony w całości na żywo pokaz „Nasze najbliższe podwórko” w Planetarium. W tym pokazie mogliśmy znaleźć odpowiedzi na pytanie, gdzie jest w Drodze Mlecznej nasze miejsce. Spotkaliśmy się w oko w oko z wielkim obłokiem molekularnym, z którego narodził się Układ Słoneczny. Obejrzeliśmy z bliska powierzchnię Słońca i wybraliśmy się w podróż po najbardziej niesamowitych miejscach naszego systemu planetarnego, sięgając do jego odległych granic.
Wzbogaceni ogromem nowych informacji o świecie i pełni wrażeń wróciliśmy do Kleszczowa.