SUKCESY PANI JUSTYNY KLIMCZYK

Panią Justynę Klimczyk znamy w naszej szkole wszyscy, to wspaniała nauczycielka matematyki i informatyki. Oprócz tego jest autorką bloga o tematyce edukacyjnej – “TIKowy Belfer” (https://tikowybelfer.blogspot.com/) oraz należy do grupy Superbelfrzy RP. Jest idealnym przykładem osoby, która ciągle się rozwija i uczy po to, aby jeszcze lepiej przekazywać wiedzę naszej młodzieży. Znajduje czas na doszkalanie grona pedagogicznego w zakresie metod TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne). Dzięki niej poznaliśmy wiele ciekawych metod i form pracy, za pomocą których możemy sprawić, aby lekcje nie były nudne. Co więcej, jest edukatorem programu Microsoft Innovative Expert, do którego należą osoby, dla których pasją jest nauczanie i uczenie się. Eksperci MIE dzielą się swoją wiedzą z kolegami i innymi nauczycielami poprzez lokalne programy szkoleniowe w swojej okolicy, prezentacje na konferencjach, blogi, kanały społecznościowe i wiele innych. Ma też swój udział w tworzeniu nowego pisma dla nauczycieli matematyki, informatyki i techniki, którego pilotażowy numer ukazał się na stronie: https://nauczycielnaplus.pl. Na swoim koncie ma wiele innych sukcesów, a jednym z nich jest publikowanie artykułów w magazynie o programowaniu dla dzieci pt. “Programista Junior”.

W jednym z numerów tego czasopisma możemy przeczytać artykuł pt. “Nietypowe narzędzie, czyli jak wykorzystać micro:bit na matematyce” (nr 2, 2021). W precyzyjny sposób wyjaśnia w nim czytelnikom, jak można wykorzystać roboty i mikrokomputery do nauki matematyki. Tekst zobrazowany jest czytelnymi ilustracjami, które stanowią przykład działania danego narzędzia. W kolejnym artykule, również doskonale zilustrowanym przykładami, dowiadujemy się, że “Geometria nie musi być nudna…”1 i kojarzyć się z rysowaniem kształtów na kartce za pomocą cyrkla czy ekierki, ponieważ równie dobrze do tworzenia wielokątów foremnych można wykorzystać program Scratch. Doskonałą pomocą dla uczniów są dokładne i jasne instrukcje, jak posługiwać się narzędziem, aby stworzyć odpowiednią figurę. W innym numerze znajdziemy artykuł pt. “Programujemy na matematyce- liczby pierwsze i złożone” (nr 5/2020), z którego dowiadujemy się, jak w funkcjonalny sposób można wykorzystać programowanie na lekcjach matematyki.

Jak widać można się uczyć i wykorzystywać do tego ulubione programy, ciekawostki i nowinki informatyczne. Wykorzystywanie TIK w codziennej pracy z uczniem na lekcjach przynosi miarodajne efekty. Pani Justyna poświęca czas na to, aby pokazać nam, jak połączyć przyjemne z pożytecznym. Jest osobą, która w przekazywanie wiedzy angażuje nie tylko umysł, ale także serce, ponieważ to co robi, wykonuje z pasją i wielkim zaangażowaniem. Zachęcamy do lektury artykułów nie tylko wielbicieli informatyki, ale także amatorów, którzy będą mogli się przekonać, że taka forma nauki jest przystępna i wcale nie taka trudna.

Dziękujemy Jej za promowanie naszej szkoły poprzez swoją działalność i życzmy kolejnych udanych publikacji oraz wielu sukcesów na polu zawodowym!