Wojewódzki Zlot Młodzieży „Nocne śpiewanie”

Sprawozdanie z udziału w Wojewódzkim Zlocie Młodzieży „Nocne śpiewanie” w Piotrkowie Trybunalskim

W dniach 29-30 września 2017 roku 19 uczniów naszej Szkoły brało udział w  Wojewódzkim Zlocie Młodzieży „Nocne śpiewanie” w Piotrkowie Trybunalskim.
Celem zlotu było :

• Promocja krajoznawstwa i turystyki poprzez propagowanie aktywnych form wypoczynku wśród dzieci i młodzieży
  • Prezentacja zespołów muzycznych i solistów, śpiewających piosenki turystyczne
  • Promocja walorów turystyczno-krajoznawczych Ziemi Łódzkiej
  • Włączenie się w obchody wojewódzki Światowego Dnia Turystyki
  • Przygotowanie dzieci i młodzieży z małych ośrodków wiejskich do aktywnego, kreatywnego uczestnictwa w działalności turystycznej
  • Wskazanie alternatywnych sposobów spędzania czasu wolnego
  • Integracja dzieci i młodzieży z różnych środowisk

Uczestnicy brali udział w otwarciu zlotu z udziałem Marszałka Województwa i Prezydenta Piotrkowa Trybunalskiego w Centrum idei „Ku Demokracji. Wszyscy ubrani w okolicznościowe koszulki, na których był min. herb naszej gminy. Następnie przejechaliśmy z przewodnikiem do Podklasztorza w Sulejowie i zwiedzaliśmy zespół klasztorny opactwa cysterskiego. Tutaj zdobyliśmy pierwszą pieczątkę do wydanego na okoliczność paszportu turystycznego wojewódzkich  obchodów  ŚDT w Piotrkowie Trybunalskim i powiecie piotrkowskim. Po gorącym posiłku spożytym na Rynku Trybunalskim kontynuowaliśmy poznawanie Piotrkowa z paszportami i zdobywanie kolejnych pieczątek. Zwiedziliśmy Zamek Królewski i dawny zespół klasztorny op. Jezuitów. Byliśmy także w Centrum Informacji Turystycznej, Muzeum Piwowarstwa, pracowni ceramicznej i Ośrodku Działań Artystycznych. Po zwiedzaniu większość naszej grupy bo 16 uczniów wraz z opiekunkami Anną Gołasa i Ewą Michalczyk wrócili do Kleszczowa.

Trzy osobowa grupa z Agnieszką Szczęsną została na dwudniowy zlot, żeby wziąć udział w konkursie piosenki turystycznej. Podczas przesłuchań konkursowych Wiktoria Żebrowska i Małgorzata Braun zaśpiewały ułożoną przez siebie piosenkę. Wieczorem braliśmy udział w koncercie laureatów konkursu i gwiazd Andrzeja Koryckiego i Dominiki Żukowskiej oraz grupy poetycko-muzycznej Przeznaczenie.

Podczas tego Wojewódzkiego Zlotu spotkała nas miła niespodzianka otrzymaliśmy statuetkę

II MIEJSCE oraz TYTUŁ NAJAKTYWNIEJSZEGO KOŁA PTSM 2016 ROKU.

Uczniowie wrócili zadowoleni z pamiątkowymi koszulkami i paszportami oraz wspomnieniami.

Na wyróżnienie zasługują poza reprezentującymi szkołę na konkursie piosenki turystycznej Wiktorią Żebrowską i Małgorzatą Braun uczniowie klas V i  IV, dla tych ostatnich była to pierwsza impreza turystyczna  z PTSM. Byli to z klasy IVa : Nikola Modlis, Katarzyna Olbrych, Klarysa Kurdek, Karol Szczepanik  i z klasy IVd Karina Frach, Aleksandara Retkiewicz, Martyna Białek i Marcel Gołasa.