Międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III  „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”

Projekt ten został stworzony z myślą o zachęcaniu uczniów do czytania książek. Tegoroczna edycja jest pod kryptonimem ,,Poznajemy zawody”. Świetnie wplata się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021/2022.

Klasy trzecie Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Kleszczowie zakończyły trzeci moduł „Na ratunek” projektu „Czytam z klasą – lekturki spod chmurki”.

Ten moduł również zaczęliśmy od wybrania lektury. Wszystkie klasy zdecydowały się na lekturę „O psie, który jeździł koleją” Romana Pisarskiego.

Moduł ten realizowany był w czasie stacjonarnego nauczania. Dzieci zapoznały się z lekturami czytając samodzielnie w domu.

Pierwszym zadaniem w tym module było uzupełnienie lekturnika. Uczniowie wpisywali tytuł, autora, głównego bohatera oraz bohaterów drugoplanowych. Rysowali głównego bohatera oraz wypisywali jego cechy zewnętrzne. Dzieci również opisywały i rysowały najbardziej ulubioną przygodę z poznanej lektury.

Kolejnym zadanie to przygotowanie makiety dworca w Marittimie. Dzieci w domu przygotowały piękne elementy makiety, potem przy pomocy wychowawczyni złożyły makietę.  To zadanie wybrały klasa III a i b, a zadanie „Lekturka na wieszaku” wybrały klasy III c i d. Dzieci przygotowały piękne prace plastyczne wykonane dowolną techniką i zorganizowały wystawę w klasie. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością. 

Trzecim zadaniem było zorganizowanie „Lekcji pod Chmurką”.  Dzieci wspólnie z nauczycielem, dla przypomnienia, czytały i omawiały fragmenty lektury.  Wykonywały prace plastyczne do lektury, przygotowały samodzielnie słodki poczęstunek.  To była super lekcj i zabawa na świeżym powietrzu

Ostatnim czwartym zadaniem było odwiedzenie Miasta Zawodów, odszukanie zawodu z przeczytanej lektury, a następnie zrealizowanie wybranych zadań z przygotowanego przez organizatorów projektu scenariusza.  Dzieci bawiły się w detektywów i poszukiwały w różnych źródłach informacji na temat zawodu z lektury, dopasowywały cechy charakterystyczne i akcesoria dla danego zawodu, jak również przygotowały piękne prace plastyczne na temat zawodu.

 Dzieci pięknie pracowały w trakcie wykonywania wszystkich zadań.

Wychowawczynie klas trzecich